Încasările Grupului în trimestrul unu al a.2017 au constituit 13129 mln. euro(12560 mln.euro fără datele de la АВТОВАЗ). Creșterea de 25,2%(19,7% fără rezultateleАВТОВАЗ) este condiționată de sporirea vânzărilor mărcilor și de creșterea vânzărilor partenerilor Grupului. În primul trimestru vânzările au crescut cu 15,8%-873 678 automobile (fără a modifica structura organizațională, inclusiv în cazul Lada) pe o piață, care a crescut cu 4%.
Volumul de vânzări și cota de piață au sporit în toate rediunile. Marca Renault șiDacia au stabilit un nou record de vânzări în trimestrul unu.
În Europa, vânzările Grupului au crescut cu10%, piața înregistrând o creștere de8% grație noilor modele și cererii stabile pentru Kadjar, Clio 4, Captur șiDuster.
Dincolo de Europa, Grupul și-a sporit vânzările cu 100% în Asia –Oceanul Pacific, cu31% în regiunea Africa-Orientul Apropiat – India.
Grupul își confirmă planurile pentru anul în curs.
REZULTATELE VÂNZĂRILOR: FAPTE DE BAZĂ ÎN TRIMESTRUL UNU
Vânzările Renault (inclusiv Lada) în lume au crescut cu 15,8% pe fondalul pieței care a crescut cu 4%. Cota Grupului pe piața mondială este de 3,8% (0,4 pp comparativ cu a. 2016). Mărcile Renault și Dacia au stabilit un nou record de vânzări în trimestrul unu. Vânzările Renault Samsung Motors au sporit cu 56,3%, Lada — cu 7%.
În Europa, cota Grupului a crescut cu 0,2 pp – la 10,1%. Vânzările au crescut cu10% -478 706 automobile.
MarcaRenault a continuat să crească, sporindu-și vânzările cu10,1%. Cota de piață a constituit7,7% (+0,1 pp). Foarte utilă pentruRenault a fost înnoirea familieiMegane în a.2016. Vânzările electromobilelor au sporit cu 46%,cu cca 10 000 unități (fărăTwizy) grație succesului nouluiZOE cu parcursul de400 km(în ciclulNEDC). VânzărileZOE au crescut cu57% și au consolidat pozițiile Grupului pe piața de electromobile cu cota de 28%.
MarcaDacia a stabilit un record de vânzări în trimestrul unu — 112 457 automobileși cota de piață 2,4%. Creșterea de9,5% a fost posibilă grație succesuluiSandero (faza2), lansat în a.2016.
În Franța, grație creșterii pieței, GrupulRenault a sporit vânzările cu5,6%. Grupul are 5 modele în top-10 cele mai vândute autoturisme (inclusiv bestsellerulClio 4) și 4 automobileîn top-10 cele mai vândute automobile comerciale ușoare. Marca Dacia a înregistrat rezultate excelente grație succesului Sandero (lider de vânzări clienților particulari).
Dincolo de Europavânzările și cotele de piață au crescut în toate regiunile.
Grupul Renault și-a consolidat pozițiile grație succesului noilor produse: Kwid în India, QM6 și SM6 în Coreea de Sud, Kaptur în Rusia, Koleos în China, Megane Sedan în Turcia și Captur în America.
În regiunea Africa – Orientul Apropiat – India vânzările grupului au crescut cu 30,9%, cota de piață a fost de 6% (+1,4 pp).
Creșterea bruscă a vânzărilor în Iran (+161,5%) a permis sporirea cotei de piață cu 4,9 pp – 9%, grație succesului Tondar și Sandero.
În India Renault rămâne lider printre mărcile europene cu o cotă de piață de 3,6% și sporirea vânzărilor cu 9,9%. VânzărileKwid a atins cifra de27 000 unități.
În Africa de NordGrupul și-a sporit cota de piață cu 41,5% (+8,3 pp) și vânzările cuî13,4%.
În Eurasiavânzările au crescut cu6,3% pe fondalul căderii pieței de0,5%. Cota de piață a GrupuluiRenault, inclusiv marcaLada, a crescut cu1,5 pp – la24,1% grație vânzărilor mari din Rusia.
Pe piața rusă, care pentru prima oară în ultimii patru ani a înregistrat o mică creștere (+1%), Grupul și-a sporit vânzările cu 9,2% (inclusivLada).
Cota de piață a mărcii Renault a atins8,1% (+0,8 pp).VânzărileKaptur,lansat în iunie,2016, au trecut de6000 automobile în trimestrul unu.
Vânzările Lada au crescut cu8%, cota de piață a constituit19,1% (+1,2 pp) grație succesului noilor modeleVesta șiXray.
După consolidarea vânzărilor Lada, în rapoartele grupului Rusia a devenit a doua piață.
ÎnTurcia vânzările au crescut cu0,8% pui piața care a căzut cu7,4%. Cota de piață a Grupului a atins 19% (+1,5 pp). NoulMegane Sedan, devenit«Automobilul anului», a avut un start cu vânzări de peste 7200 automobile.
În regiunea Asia – Oceanul Pacificvânzările au crescut cu99,7% , piața crescând cu4,6%.
În China Renault a comercializat cca18 000 automobile(comparativ cu3400 în trimestrul unu,2016), inclusiv10 000 din noileKoleos (modelul a fost lansat la finele lui2016 și se produce în țară).
Renault Samsung Motors a sporit vânzările cu56,4% în Coreea de Sud, unde piața a crescut cu0,9%, iar cota de piață6,2% (+2,2 pp) grație succesului modelelor proaspete (SM6 șiQM6).
În Americavânzările au crescut cu19% , piața– cu 9%, astfel cota de piață a constituit 6,3% (+0,5 pp). Sandero, Logan șiDuster Oroch continuă să crească.
Grupul Renault continuă să beneficieze de refacerea pieței din Argentina cu o creștere a vânzărilor de 87,2% , a pieței – de 42,8%. Cota de piață a crescut cu 3,1 pp – la 13,1%. Renault a obținut avantaje serioase în urma organizării producerii locale Sandero și Logan la finele lui 2016 . Piața Braziliei s-a stabilizat (-1,2%), iar grupul și-a menținut cota de piață de 6,8%.
ÎNCASĂRILE TRIMESTRULUI UNU PE SECTOARE
Încasările Grupului în trimestrul unu, 2017 au fost de 13129 mln.euro (+25,2%). Fără a ține cont de impactul consolidării АВТОВАЗ, încasările Grupului au crescut cu 19,7% – 12560 mln.euro (+18,4% la cursul stabil al valutelor).
Pe sectorul auto (fără АВТОВАЗ)încasările au constituit 11939 mln.euro (+20,1%) grație sporirii vânzărilor (+9,2 pp). Creșterea vânzărilor către parteneri a adăugat 3,5 pp. Aceste rezultate exprimă sporirea fermă a activității noastre de livrare CKD[1]în Iran și China, dar și a vânzărilor de automobile asamblate în Europa (în special, după startul producerii Nissan Micra). Efectul de preț (+2,4 pp) a crescut mai ales grație noilor produse. Influența cursurilor valutare a fost pozitivă (1,3 pp) grație fortificării rublei rusești și a realului brazilian, în pofida influenței negative a lirei sterline britanice.
La finanțarea vânzărilor(RCI Banque) încasările trimestrului unu au constituit 621 mln.euro (+13,5% comparativ cu a. 2016). Numărul contractelor de credit noi a crescut cu 21,4%. Volumul mediu al activelor profitabile a crescut cu 21,9% – la37,9 mlrd.euro
PRONOSTICURI PENTRU a. 2017
În 2017 se preconizează o creștere a pieței mondiale de 1,5-2,5% (anterior – 1,5-2%). În anul curent creșterea pieței europene este preconizată la același nivel de 2%, ca și a pieței Franței.
Dincolo de Europa se așteaptă o creștere a pieței ruse de 5% (în pronosticul precedent – fără schimbări), iar cea braziliană va rămâne fără schimbări. În China (+5%) și India (+8%) creșterea se va menține.
Pe acest fondal, după consolidarea АВТОВАЗ, Grupul Renault își confirmă scopurile:
– să sporească încasările Grupului, fără a ține cont de influența АВТОВАЗ (la cursul valutar neschimbat)*,
– să sporească profitul operațional al Grupului în euro *,
– să asigure fluxul mijloacelor financiare libere din activitatea operațională în sectorul auto.
* comparativ cu rezultatele publicate ale Grupului Renault în a.2016
ÎNCASĂRILE CONSOLIDATE Groupe Renault
ÎNCASĂRILE CONSOLIDATE Groupe Renault
(mln.euro) | 2017 | 2016 | modificări |
2017/2016 | |||
Trimestrul 1 | |||
Sectorul auto(fărăАВТОВАЗ) | 11939 | 9942 | +20.1% |
Finanțarea vânzărilor | 621 | 547 | +13.5% |
АВТОВАЗ | 750 | – | – |
Cu excepția cifrei de afaceri АВТОВАЗ | -181 | – | – |
Total | 13129 | 10489 | +25.2% |
Fără impactul consolidării АВТОВАЗ | 12560 | 10489 | +19.7% |
1 CKD: kituri complete de asamblare MKD