ŠKODA AUTO continuă să demonstreze o creștere fermă: septembrie, curent a fost luna cea mai bună în întreaga istorie de 122 ani ai companiei, 112 900 automobile au fost transmise clienților(septembrie,2016: 107 100 mașini; +5,4%). 22 luni consecutiv ŠKODA AUTO demonstrează o dinamică pozitivă, pe piața Europei vânzările au crescut cu 8,9%, în Rusia – cu20,1%, în India– cu 37%. Conform pronosticurilor mărcii, pe viitoe un nou impuls pentru sporirea vânzpărilor va fi ŠKODA KAROQ – noul SUV compact va putea fi comandat deja în ostombrie, pentru unele piețe.
«Luna trecută am bătut recordul de vânzări din septembrie,2016. Acest rezultat confirmă, că lansarea campaniei de extindere a gamei de modele pe segmentul SUV a fost un pas corect – a comentat Alan Favi, membru al Consiliului director ŠKODA AUTO, responsabil pe vânzări și marketing. – În februarie, curent, am lansat pe piață un nou actor –ŠKODA KODIAQ, care a și devenit unul dintre factorii importanți ai succesului mărcii. Cu lansarea ŠKODA KAROQ vom deschide un nou capitol în campania globală pe acest segment ».
În Europa Occidentală în septembrie, ŠKODA AUTO a transmis clienților 48 500 automobile, adică 5,8% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (septembrie, 2016: 45 800 unități). În Germania, pe cea mai mare piață europeană a companiei, vânzările au crescut cu 8,8% – 17 700 automobile (septembrie, 2016: 16 300 unități). Brandul a înregistrat o creștere semnificativă în Franța (3 000 unități, +27,6%), Italia (2 100 unități, + 23,6%), Olanda (1 700 unități, + 20,3%), Austria (2 400 unități, 33,4%), Norvegia (700 unități, + 13,8%) , Irlanda (400 unități, + 29,8%).
În Europa Centrală vânzările ŠKODA AUTO au crescut cu 8,1% – 16 400 automobile (septembrie,2016: 15 100 unități). În Cehia, ŠKODA AUTO a crescut cu 11,1%, clienților le-au fost transmise cheile de la 7 800 mașini (septembrie,2016: 7 000 unități). Brandul a obținut rezultate frumoase în Croația, unde a înregistrat o creștere de 48,9%, proprietari ai automobilelor ŠKODA aici au devenit 300 persoane.
În Europa de est, cu excepția Rusiei, volumul de vânzări ŠKODA a crescut cu 40,8% – 4 400 automobile (septembrie, 2016: 3 100 unități). O creștere considerabilă au înregistrat piețele Serbiei (900 unități, + 119,6%) și Ucrainei (700 unități, + 125,5%). Compania a demonstrat o sporire mare în România (1 100 unități, +13,2%) și Bulgaria (300 unități, +17,1%).
În Rusia, septembrie a înregistrat o creștere de 20,1% comparativ cu perioada analogică a anului trecut. Marca a comercializat 5 790 mașini (septembrie 2016: 4 819 unități). Principalii factori ai vânzărilor rămân modelele ŠKODA OCTAVIA și ŠKODA RAPID: în septembrie clienților le-au fost transmise 2 068 de mașini OCTAVIA, cu 9,6% mai mult (septembrie, 2016: 1 886 unități) și 2 735 compacte RAPID, creșterea a fost de 23,9% (septembrie, 2016: 2 207 unități).
În China, pe cea mai vastă piață a companiei, în septembrie brandul a comercializat 30 600 automobile (septembrie, 2016: 32 000 unități, – 4,5%). O reducere nesemnificativă a vânzărilor din cauza înnoirii gamei de modele, a fost așteptată de ŠKODA AUTO, conform prognozelor companiei vânzările vor reveni la normal spre finele anului.
În India, vânzările brandului ceh au crescut cu 37% – 1 600 automobile (septembrie, 2016: 1 100 unități).