Grupul Renault își sporește vânzările al 5-lea an consecutiv -3 761 634 automobile. Grupul Renault ( inclusiv Lada ) a obținut o creștere de 8,5a vânzărilor globale (autoturisme și mașini comerciale ușoare) pe piața care a crescut cu 2,3%. Cota de piață a Grupului constituie azi 4,0% (+0,2 p. comparativ cu a.2016 ).
Pe segmentul ACU Grupul a stabilit un nou record, comercializând 462 859 automobile (+4,1% comparativ cu a.2016).
Mărcile Renault și Dacia și-au sporit vânzările –record : 2 670 982 și 655 235 automobile, respectiv. Vânzările Lada au sporit cu 17,8% – 335 564 unități, iar cele ale Renault Samsung Motors au scăzut cu 10,1% -99 846 automobile.
„Grupul a stabilit un nou record, comercializând peste 3,7 mln. mașini în a. 2017. Continuăm să extindem volumul vânzărilor și cota de piață în toate regiunile. Strategia noastră de înnoire a gamei de modele și a expansiei goegrafice aduce rezultate bune. În a. 2018 vom continua creșterea și globalizarea vânzărilor în conformitate cu planul de dezvoltare Drive The Future,” a menționat Thyerri Coscas, membrul Comitetului Executiv și vicepreședintele Renault pentru vânzări și marketing.
În Europa, unde piața a crescut cu 3,3%, Grupul și-a sporit vânzările cu 5,6% -1 911 169 automobileșiocupă 10,8%din piața europeană(+0,2 p.).
Marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 3,7% și și-a crescut cota până la 8,2 %. Se datorează și înnoirii familiei Renault Megane în a.2016 , și lansării noului Koleos în iunie, trecut. Clio rămâne al doilea cel mai comercializat automobil în Europa, iar Captur este lider între crossovere în categoria respectivă.
Renault rămâne lider pe segmentul electromobilelor cu o cotă de piață de 23,8%. Vânzările au crescut cu38%. Cel mai comercializat în Europa electromobil, ZOE, a sporit vânzările cu 44%.
Chiar și până la lansarea noului Duster în 2018, marca Dacia a stabilit un nou record european, comercializând 463 712 automobile(+11,7%) și sporind cota de piață cu2,6% (+0,2 p.). Creșterea este motivată în special de vânzările excelente ale Sandero 2, lansat la finele lui2016 .
Dincolo de hotarele Europei Grupul a sporit volumul vânzărilor în toate regiunile – cu11,6% pe fondalul creșterii pieței cu 3,3%. În afara Europei, vânzările constituie azi 49,2% din volumul total.
Grupul Renault și-a întărit pozițiile grație succesului noilor produse: Renault Kaptur, LADA Vesta și LADA XRAY în Rusia, Koleos în China, Megane Sedan în Turcia, Duster Oroch și Kwid în America.
În Eurasia vânzările Grupului au crescut cu 13,6% pe fondalul creșterii pieței cu 7,0%. Cota de piață a Grupului. Care include acum și marca Lada, a crescut cu 1,4 p. și constituie 24,5% , grație vânzărilor excelente în Rusia.
Pe piața rusă în premieră pentru ultimii patru ani a fost înregistrată o dinamică pozitivă, creșterea este de 12,2%. Grupul și-a sporit vânzările cu 16,9% (inclusiv Lada). În a. 2017 mai bine de un sfert din automobilele comercializate în Rusia au fost produse de Lada sau Renault.
Lada și-a majorat vânzările cu 17,0% și a atins cota de piață de 19,5% (+0,8 p.) grație înnoirii gamei, în special a modelelor LADA Vesta și LADA XRAY.
Marca Renault a obținut o cotă-record de piață 8,5% (+0,3 p.). Vânzările Kaptur au depășit 30 958 unități, Duster — 43 715.
După consolidarea rapoartelor de vânzări Lada Rusia rămâne a doua după mărime piață a Grupului.
În Turcia, Renault a înregistrat un record nemaivăzut de + 7,0% (130 276 automobile) pe o piață care s-a redus cu 2,8%. Megane Sedan și-a confirmat statutul de model de succes cu vânzări de cca 39 300 mașini. Cota de piață a mărcii a crescut cu 1,3 p. – 13,6%, astfel Renault a devenit marca –lider de vânzări a autoturismelor și a automobilelor comerciale ușoare.
În regiunea Asia – Pacific vânzările au crescut cu 17,0% pe piața crescută cu 2,7%.
În China, Renault a comercializat peste 72 100 automobile, comparativ cu 35 278 în a.2016, dublând vânzările. Noul Koleos și-a reconfirmat statutul de model de succes cu vânzări de 43 400 unități.
Vânzările Renault Samsung Motors s-au redus cu 10,1% din lipsă de modele noi pe o piață foarte competitivă . Această scădere a urmat după creșterea mare din a. 2016, motivate de lansarea SM6 și QM6.
În regiunea Africa – Orientul Apropiat –India vânzările Grupului au sporit cu 8,4% pe piața care a crescut cu 2,0%. Cota de piață a crescut cu 0,4 p. – 6,6%.
În Iran vânzările au sporit cu 49,3% , cota de piață – cu 2,4 p. – 10,8% grație succesului Tondar și Sandero.
În India, Renault rămâne marca europeană principală cu cota de piață de 3,1%. Vânzările s-au redus cu 14,9% în așteptarea producerii intense a modelului Captur.
În Africa de Nord vânzările Grupului au crescut cu 5,6% pe fondalul scăderii pieței cu 4,7%. Cota de piață a Grupului a constituit 42,4% (+4,1 p.) grație rezultatelor bune din Algeria, unde s-a atins cota-record de 62,8% (+11 p.).
În America vânzările au sporit cu 9,9% , piața – cu7,2%, astfel cota de piață a constituit 6,7% (+0,2 p.).
Grupul continuă să utilizeze rezultatele restabilirii pieței braziliene, care a crescut cu 9,3%. Grație vânzărilor cu11,4% mai mari, cota de piață a crescut la 7,7% (+0,2 p.) grașie rezultatelor bune ale modelelor Captur șiKwid. Kwid, lansat în iulie, s-a extins cu un tiraj de22 600 exemplare.
În Argentina, unde piașa a crescut cu 26,4%, Grupul și-a sporit vânzările cu 16,3% în așteptarea creșterii producerii Kwid.
Pronosticul de piață al Grupului Renault pentru a.2018
Se preconizează, că în a.2018 piața mondială va crește, comparativ cu a. 2017, cu 2,5%. Cea europeană se va mări cu 1%, cea din Franțacu 1%.
Peste hotare se așteaptă creșterea pieței în Brazilia și Rusia cu 5% și, respectiv,10%. ÎnChinacreștereavaconstitui 5%, în India — 6%.
Pe acest fondal, în a.2018 Grupul așteaptă rezultate pozitive grație produselor noi în toate regiunile, și va continua sporirea vânzărilor pe piețele străine 2 în cadrul planului Drive the Future..
1 La un volum neschimbat
2 La un volum neschimbat
Vanzarile Grupului in regiuni (Autoturisme+Autoutilitare) |
|||
La final de decembrie* |
|||
2017 |
2016 |
% var. |
|
Franta |
673,852 |
651,780 |
3.4% |
Europa** (fara Franta) |
1,237,317 |
1,158,171 |
6.8% |
Franta + Europa total |
1,911,169 |
1,809,951 |
5.6% |
Africa-Orientul Mijlociu-India |
532,391 |
491,301 |
8.4% |
Euroasia |
732,786 |
645,278 |
13.6% |
America |
389,419 |
354,241 |
9.9% |
Asia-Oceanul Pacific |
195,869 |
167,403 |
17.0% |
total (fara Franta+Europa) |
1,850,465 |
1,658,223 |
11.6% |
In lume |
3,761,634 |
3,468,174 |
8.5% |
*Vanzari
**Europa = UE, Islanda, Norvegia & Elvetia
Vânzări pe brand |
|||
La final de decembrie* |
|||
2017 |
2016 |
% var |
|
RENAULT |
|||
Autoturisme |
2,264,075 |
2,094,905 |
8.1% |
Autoutilitare |
406,914 |
392,977 |
3.5% |
Autoturisme + Autoutilitare |
2,670,989 |
2,487,882 |
7.4% |
RENAULT SAMSUNG MOTORS |
|||
Autoturisme |
99,846 |
111,097 |
-10.1% |
DACIA |
|||
Autoturisme |
610,160 |
542,463 |
12.5% |
Autoutilitare |
45,075 |
41,752 |
8.0% |
Autoturisme + Autoutilitare
|
655,235 |
584,215 |
12.2% |
LADA |
|||
Autoturisme |
324,694 |
274,968 |
18.1% |
Autoutilitare |
10,870 |
10,012 |
8.6% |
Autoturisme + Autoutilitare
|
335,564 |
284,980 |
17.8% |
GROUPE RENAULT |
|||
Autoturisme |
3,298,775 |
3,023,433 |
9.1% |
Autoutilitare |
462,859 |
444,741 |
4.1% |
Autoturisme + Autoutilitare
|
3,761,634 |
3,468,174 |
8.5% |
*Vânzări Renault inclus Alpine (7 buc în 2017)
Grupul Renault : 15 piețe |
|||
Vânzări 2017 * |
Cota de piață Autoturisme + Autoutilitare 2017 |
||
(buc) |
(% ) |
||
1 |
Franța |
673,852 |
26.44 |
2 |
Rusia |
448,270 |
28.02 |
3 |
Germania |
228,046 |
6.14 |
4 |
Italia |
215,901 |
9.98 |
5 |
Spania |
185,760 |
12.95 |
6 |
Turcia |
178,646 |
18.68 |
7 |
Brazilia |
167,147 |
7.69 |
8 |
Iran |
162,079 |
10.81 |
9 |
Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord |
115,262 |
3.96 |
10 |
Argentina |
115,243 |
13.34 |
11 |
India |
112,489 |
3.07 |
12 |
Coreea de Sud |
100,537 |
5.71 |
13 |
Belgia și Luxemburg |
88,547 |
12.90 |
14 |
China |
72,137 |
0.26 |
15 |
Maroco |
70,536 |
41.84 |