RENAULT 5 TURBO 3E, LEGENDA REVINE SUB FORMA PRIMULUI „MINI-SUPERCAR” ELECTRIC

Home/Press, Promoții, Știri/RENAULT 5 TURBO 3E, LEGENDA REVINE SUB FORMA PRIMULUI „MINI-SUPERCAR” ELECTRIC

RENAULT 5 TURBO 3E, LEGENDA REVINE SUB FORMA PRIMULUI „MINI-SUPERCAR” ELECTRIC

  • O revitalizare modernă, electrică a legendarelor Renault 5 Turbo și Turbo 2 din anii 1980, Renault 5 Turbo 3E întruchipează spiritul de inovație, îndrăzneala și competitivitatea mărcii.
  • Alături de Alpine și folosind expertiza acestei mărci în dezvoltarea de modele electrice sportive și exclusiviste, Renault reînvie legenda din jurul R5 Turbo sub forma unei adevărate rachete electrice de buzunar, cu un design exuberant, platformă personalizată și motorizare inovatoare de 540 CP.
  • Agilitate remarcabilă, performanțe uluitoare și capacitate spectaculoasă de drift pentru adevărate emoții de condus: Renault 5 Turbo 3E oferă o expresie a spiritului sportiv pur în doar 4 metri lungime, creând o nouă clasă de vehicule: mini-supercars.
  • Cu arhitectura de 800 de volți, Renault 5 Turbo 3E își maximizează și performanța de încărcare. Puterea sa de încărcare DC de 350 kW îi permite să încarce bateria de la 15 la 80% în doar 15 minute.
  • La fel ca cele mai exclusiviste modele de pe piață, Renault 5 Turbo 3E va fi extrem de personalizabil, atât în ceea ce privește designul exterior, cât și ornamentele interioare. Clienții vor putea combina o gamă largă de variante pentru a-și crea o mașină unică.
  • Renault 5 Turbo 3E va ajunge în showroom-uri în cursul anului 2027, cu o producție limitată la 1.980 de unități, toate numerotate. Rezervările se vor deschide în următoarele săptămâni.

„O mașină excelentă construită pentru raliuri, drift și performanță pe pistă, adaptată pentru șosea.” Aceste câteva cuvinte rezumă brief-ul pentru dezvoltarea și ingineria Renault 5 Turbo 3E. Cea mai puternică și mai avansată mașină de stradă Renault, acest model electric spectaculos întruchipează spiritul mărcii Renault, pasiunea pentru sport și esența competitivă.

Renault 5 Turbo 3E construiește pe moștenirea iconică a modelelor Renault 5 Turbo și Turbo 2 din 1980, doi demoni ai vitezei care și-au pus amprenta asupra vremurilor lor, prin caracterul lor deja exuberant, spiritul inovator și prin performanța impresionantă în raliuri. Au fost primele modele franceze cu motor turbo pe benzină, o tehnologie pe care Renault a introdus-o cu succes în Formula 1, iar acum se află la mare căutate ca mașini de colecție.

Dar Renault 5 Turbo 3E este mai mult decât atât. Mai mult decât un simplu “restomod“ al unui model iconic, modernizat, inovator, electric și chiar mai exuberant și mai puternic decât predecesorii săi, își afirmă identitatea ca primul dintr-o nouă clasă de vehicule: mini-supercar-uri. La fel ca modelele mai mari, acesta se mândrește cu specificații tehnice impresionante (540 CP, 0-100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde, suprastructură din carbon etc.), oferind în același timp un nivel ridicat de personalizare pentru a satisface toate cerințele. În plus, are un raport lungime/lățime minim de 2,01, plasându-l în aceeași ligă cu un supercar, dar într-un format compact de hot hatch.

Construit pe o platformă personalizată adaptată ambițiilor și performanțelor sale, Renault 5 Turbo 3E este mini-supercar-ul care ocupă o poziție alături de Renault 5 E-Tech electric (mașina de oraș) și Alpine A290 (mașina sportivă de oraș), Renault Group aplicând astfel formula deja văzută în anii 1980 cu Renault 5, Renault 5 Alpine și Renault 5 Turbo:  imaginea îndrăzneață și legitimitatea puternică a Renault, combinate cu spiritul competitiv și expertiza Alpine.

În același timp, apar și alte puteri complementare, cum ar fi Ampere pentru software și arhitectură electronică și Mobilize pentru încărcare bidirecțională (V2L și V2G), împreună cu o serie de servicii pentru a ușura conducerea electrică: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass și Plug & Charge. Unii parteneri și-au furnizat, de asemenea, expertiza și know-how-ul pentru componente cheie, cum ar fi motoarele de la roți și suprastructura din fibră de carbon. Ca atare, Renault 5 Turbo 3E profită din plin de transformarea Renault Group, condusă de planul Renaulution.

Prin crearea noii categorii de „mini-supercars electrice cu Renault 5 Turbo 3E, marca Renault demonstrează încă o dată pasiunea și spiritul de îndrăzneală și inovație care au condus-o dintotdeauna. Acest model exuberant și puternic promite cele mai bune performanțe și senzații în doar 4 metri lungime, ceea ce este fără precedent pe piață. Cu această mașină, Renault continuă să facă vehiculele electrice din ce în ce mai dorite, extinzându-și și mai mult capacitatea de a oferi soluții pentru fiecare nevoie și fiecare dorință.

 

Fabrice Cambolive, CEO Renault brand

Un design exuberant pentru sportivitate și agilitate

La exterior, Renault 5 Turbo 3E este conceput pentru a arăta ca un supercar: exuberant – după cum atestă extensiile proeminente ale barei de protecție și ale aripii spate – fără a se abate deloc de la căutarea sportivității, agilității și aerodinamicii optimizate. Pe un vehicul electric, aerodinamica joacă un rol cheie în eficiența vehiculului, alături de greutate.

Designul Renault 5 Turbo 3E este inspirat în mod natural de Renault 5 Turbo și Turbo 2 originale. Câteva caracteristici sunt recunoscute de la recentul Renault 5 E-Tech electric, cum ar fi stopurile și oglinzile laterale, dar ideea principală din spatele proiectului a fost aceea de a reînvia moștenirea iconică a celor două modele din anii 1980, folosind tehnologii de ultimă oră pentru a-și prezenta atuurile moderne și pentru a optimiza performanța. Acesta este conceptul de design retro-futurist deja aplicat la Renault 5 și Renault 4, reînviate ca Renault 5 E-Tech electric și Renault 4 E-Tech electric.

Reinterpretarea legendarelor Renault 5 Turbo și Turbo 2 este o provocare îndrăzneață. Le-am păstrat exuberanța și spiritul de curse, integrând în același timp tehnologii moderne și aerodinamică optimizată pentru era electrică. Fiecare linie, fiecare volum exprimă un echilibru între performanță și caracter. Mai mult decât un omagiu, Renault 5 Turbo 3E este o mașină care naște senzații și emoții și pe care toată lumea o poate personaliza la infinit.

 

Gilles Vidal, Vice President, Design, Renault & Ampere

Pentru a reînvia baza genetică a originalelor Renault 5 Turbo și Turbo 2, Renault 5 Turbo 3E este construit pe o nouă platformă arhitecturală cu tracțiune spate special dezvoltată. În comparație cu Renault 5 E-Tech electric (3,92 m lungime și 2,54 m ampatament), parbrizul a fost mutat înapoi și ampatamentul extins (2,57 m) pentru a obține dimensiuni cu adevărat spectaculoase (4,08 m lungime, 2,03 m lățime, 1,38 m înălțime) și linii sofisticate. Stâlpul parbrizului, de exemplu, pare să se topească spre roțile din față. Cu aceste dimensiuni, Renault 5 Turbo 3E are lungimea unei mașini de oraș la lățimea unui supercar. Datorită performanței sale combinate, a creat categoria „mini-supercar”.

În față, Renault 5 Turbo 3E păstrează același aspect ca și predecesorii săi: faruri pătrate – acum cu tehnologie LED – care fuzionează cu marginea capotei, o bandă subțire cu trei secțiuni centrale și două lumini pătrate suplimentare, inițial lumini cu rază lungă de acțiune înlocuite acum cu lumini de zi cu LED.

Splitterul aerodinamic care rulează în jurul barei de protecție față și priza mare de aer de pe capotă ajută la optimizarea forței aerodinamice pentru un echilibru perfect între față și spate. Pentru a maximiza eficiența fluxului de aer, prizele de admisie de pe părțile laterale ale barei de protecție canalizează aerul din fața roților, în timp ce prizele laterale de pe aripile din spate canalizează fluxul sub lumini, în spatele vehiculului. Ne referim aici la prizele de aer laterale superioare. Cele laterale inferioare răcesc frânele. Priza din stânga ascunde și trapa de încărcare.

Pe lateral, un cadran specific se întinde în jurul montanților parbrizului și a liniei plafonului, fuzionând cu spoilerul spate, ca trimitere la originalele Renault 5 Turbo și Turbo 2. Un splitter aerodinamic traversează caroseria între cele două stopuri. Sub bara de protecție se află un difuzor a cărui eficiență este maximizată de designul barei de protecție, care se extinde spre exterior pe ambele părți.

Strict un vehicul în 2 uși și cu 2 locuri, Renault 5 Turbo 3E ascunde jante de 20 de inci, fiecare echipată cu un motor electric, aflat sub extensiile aripilor. Toată electronica de putere e amplasată între ele, în timp ce bateria este găzduită sub podea. Această arhitectură eliberează mult spațiu pentru bagaje – o propunere unică pentru un astfel de vehicul sportiv – coborând în același timp centrul de greutate.

Arhitectura tehnică dedicată ultra performanței

La fel ca Renault 5 E-Tech electric, Renault 5 Turbo 3E a fost dezvoltat în jurul unei platforme și arhitecturi dedicate vehiculelor electrice pentru a atinge cele mai înalte niveluri de performanță fără compromisuri. Obiectivul a fost de a face vehiculul cât mai ușor posibil pentru agilitate și viteză de neegalat, în conformitate cu standardele unui supercar, adică 0-100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde.

Renault 5 Turbo 3E, cel mai puternic și mai performant model de șosea oferit vreodată de Grup, este o oportunitate fantastică pentru Alpine de a-și demonstra expertiza în inginerie, arhitectură și dezvoltarea de mașini sport electrice, ce aduc agilitate și senzații de condus. Acest model este, de asemenea, un vector de inovație, la fel ca motoarele  de la roți, demonstrând faptul că ne aflăm mereu în căutare de excelență și inovație pentru vehiculele electrice de mâine.

 

Philippe Krief, CEO Alpine brand și CTO Renault Group

Această sarcină i-a revenit mărcii Alpine, ai cărei ingineri au dezvoltat expertiză specifică pentru mașinile sport electrice prin A110 E-ternity, A290 și A390. Inginerii au dezvoltat o platformă dedicată din aluminiu capabilă să găzduiască orice arhitectură. Pentru grupul motopropulsor, au optat pentru motoare montate în spate (arhitectură cu tracțiune spate) pentru un avantaj în patru direcții:

  • un cuplu masiv de 4.800 Nm;
  • livrare de putere mai rapidă decât cu un motor electric convențional – pentru un efect care amintește de turbo de altădată, cu o latență mai mică.economii semnificative de greutate și spațiu pe puntea spate;
  • agilitate îmbunătățită prin controlul separat al celor două motoare.

Bateria este poziționată sub podea, coborând centrul de greutate și permițând inginerilor Alpine responsabili de reglare și suspensie să-și dezvolte pe deplin ideile pentru mașină, obținând agilitate maximă, performanțe uluitoare și capacități spectaculoase de drift (cu o funcție dedicată de asistență la drift și frână de mână verticală ca la raliuri), pentru adevărate emoții de condus. Din același motiv, suprastructura vehiculului este din carbon, un material puternic și ușor.

Renault 5 Turbo 3E nu cântărește mai mult de 1.450 de kilograme în total, inclusiv bateria de 70 kWh. Cu un grup motopropulsor de 540 CP (2 x 200 kW), se mândrește cu un raport putere-greutate excepțional de 2,7 kg/CP, similar cu cel al supercar-urilor emblematice. Are un timp estimat de la 0 la 100 km/h de sub 3,5 secunde și o autonomie de peste 400 km pe șosea (autonomie combinată WLTP în așteptarea omologării). Încărcarea completă a bateriei AC durează aproximativ opt ore cu încărcătorul de 11 kW de la bord.

Pentru o conducere mai sportivă pe circuit, Renault 5 Turbo 3E va putea parcurge mai multe tururi de putere cu o viteză maximă de până la 270 km/h, înainte de a iniția încărcarea rapidă DC de până la 350 kW, datorită arhitecturii sale de 800 de volți. Încărcarea bateriei de la 15 la 80% va dura doar 15 minute. Pentru depășire, un buton de pe volan oferă un impuls de putere. Un alt buton va permite setarea frânării regenerative la patru niveluri. În cele din urmă, patru moduri de condus vor fi disponibile cu MULTI-SENSE: Snow, Regular, Sport și Race, care include și funcția de asistență la drift.

Un interior sportiv, conectat

Interiorul este o declarație de intenție sportivă, cu scaune sportive și centură în șase puncte, componente realizate în principal din carbon pentru a reduce greutatea vehiculului și materiale premium, cum ar fi Alcantara pentru scaune și tabloul de bord. Frâna de mână verticală în stil raliu adăugă nota finală acestei ambianțe supraalimentate.

Poziționate spre șofer, ecranele OpenR de 10,1 inchi și 10,25 inchi vor afișa informații despre condus, navigație și multimedia printr-o interfață inspirată de tabloul de bord al originalelor Renault 5 Turbo și Turbo 2, oferind în același timp experiența de condus modernă și conectată așteptată de la un vehicul omologat pentru șosea, chiar unul cu acreditări sportive. În acest sens, sistemul OpenR Link cu Google încorporat, deja văzut pe Renault 5 și Renault 4 E-Tech electric, va oferi acces la o gamă largă de servicii Google, actualizate continuu de-a lungul lunilor și anilor. Acestea includ Google Maps, permițând șoferilor să-și planifice călătoria și, de asemenea, să programeze încărcari până la destinație.

Livery complet personalizabil

Renault 5 Turbo 3E va fi disponibil într-o gamă de culori exterioare și interioare, unele amintind de înfățișarea emblematică a Renault 5 Turbo și Turbo 2, cum ar fi Rouge Grenade văzută pe modelele de serie, sau livery-ul de curse în galben, alb și negru a modelului de raliu „Tour de Corse 1982”. Vor fi disponibile și noi opțiuni contemporane „gentleman driver”.

În același timp, clienții vor beneficia de o gamă largă de opțiuni de personalizare, de la culoarea exterioară până la ornamentele interioare (scaune, tablou de bord, panouri uși, consolă centrală etc.). Alături de designerii Renault, aceștia vor putea combina variante pentru a-și crea propriul vehicul cu adevărat unic.

1.980 de exemplare numerotate

Un vehicul excepțional pentru clienți pretențioși necesită o abordare excepțională de marketing! În calitate de parteneri privilegiați, dealerii care rezervă mașina vor participa la prefinanțarea acesteia, conform principiului „finanțării în avans”. Renault 5 Turbo 3E va fi disponibil pe mai multe piețe cheie, inclusiv Europa, Orientul Mijlociu, Japonia și Australia, în 1.980 de unități – un tribut adus anului în care a fost lansat Renault 5 Turbo original – fiecare mașină fiind numerotată. Clienții își vor putea alege numărul atunci când comandă. Rezervările se vor deschide în săptămânile următoare, iar primele livrări vor avea loc în cursul anului 2027.

Showroom-ul Renault al companiei DAAC-Hermes, Chișinău, str. Petricani, 17.

Tel: 022 205 888, www.renault.md

2025-03-21T11:04:54+00:00 21 mart., 2025|Categorii: Press, Promoții, Știri|