Locuitorii Ucrainei care și-au găsit adăpost în noul centru de plasament pentru refugiații ucraineni, creat la Chișinău de către compania DAAC Hermes în sectorul Botanica al capitalei, exprimă sincere mulțumiri pentru ospitalitate, primire călduroasă și cele mai confortabile condiții de trai în aceste vremuri grele.
Toate locurile din centru, conceput pentru 36 de persoane pentru aflare pe o perioadă îndelungată, în care refugiaților din Ucraina li se oferă toate condițiile necesare, sînt demult ocupate.
„Am ajuns aici pe 5 martie. Am aflat despre acest centru. Am convenit asupra cazării. Sîntem foarte recunoscători proprietarilor și tuturor oamenilor neindiferenți, tuturor voluntarilor, pentru că avem absolut de toate, nu ducem lipsă de nimic. Încercăm să ne obișnuim cumva, să ne adaptăm. Asta este un apartament comunal – sîntem deja o familie mare, prietenoasă. Pentru că sînt sigură că pe viitor vom continua să menținem relații cu toată lumea, ne-am apropiat foarte mult. De aceea, vă mulțumim foarte mult, vă mulțumim tuturor! Mulțumim Moldovei pentru o primire atît de călduroasă”, a subliniat o altă femeie.
Andrei Elistratov, Coordonatorul Centrului pentru plasarea refugiaților din Ucraina, deschis de către compania DAAC Hermes, a menționat că noi cu toții înțelegem că oamenii nu se află acasă și, desigur, ei, la fel ca noi toți, doresc pace tuturor popoarelor noastre și ca toată lumea să se întoarcă acasă, pentru că nicăieri nu este mai bine și mai confortabil decît acasă.
„Dar, cu toate acestea, încercăm să creăm în Centrul nostru condiții cît mai confortabile pentru oaspeții noștri din Ucraina. Desigur, condițiile nu sînt ca într-un hotel, dar aceste condiții sînt mult mai confortabile decît într-un centru mare care este proiectat pentru un număr mare de oameni”, a subliniat Andrei Elistratov.
Potrivit lui, decizia de a înființa acest centru a fost luată de conducerea companiei chiar în prima săptămînă și a fost creat practic în trei zile.
„Adică, noi am avut pur și simplu o încăpere cu două etaje deținută de companie ca activ, în care erau pereți în interior, și nimic altceva. Astfel, angajații, în frunte cu conducătorul, au lucrat timp de trei zile practic fără somn și în acest timp au instalat comunicații în acest centru, încălzire, au procura tehnica necesară, au instalat-o, au făcut bucătării, toalete și dușuri, adică au creat ceva de genul unei pensiuni cu două etaje. Fiecare etaj are propria spălătorie, bucătărie și camere separate. Camere sînt diferite: pentru patru persoane, pentru cinci, pentru zece. Astfel, am încercat să cazăm cît mai confortabil posibil familii diferite ca mărime, astfel încît acestea să poată trăi separat, nu într-un spațiu mare open space. Și am reușit acest lucru”, a spus Andrei Elistratov.
El a menționat că la început a existat un flux relativ mare de oameni. Adică oamenii veneau, își adunau gîndurile, petreceau noaptea și mergeau mai departe.
„În prezent, avem toate locurile ocupate și oamenii așteaptă. Oamenii nu știu unde să meargă, ei se simt relativ confortabili aici. Toți sînt foarte recunoscători și așteaptă, urmăresc situația și, desigur, vor să se întoarcă acasă”, a declarat directorul Centrului de plasament al refugiaților din Ucraina, deschis de compania DAAC Hermes.
„De îndată ce am creat și deschis centrul pentru oaspeții din Ucraina, am încercat să le oferim cele mai necesare și de bază produse, inclusiv articole de igienă, mîncare de bază la bucătărie și așa mai departe. Și am implicat o parte din personalul nostru, în special managerii de birou, ca aceștia să fie de serviciu, iar noaptea să existe o pază. Dar practic din primele zile, cînd oamenii au început să-și revină după toate cele întîmplate, și-au adunat gîndurile și, ei, oaspeții noștri, s-au apropiat singuri și au spus: „Noi înțelegem și apreciem foarte mult ceea ce faceți, dar vrem ca voi să vă vedeți de treburile voastre, să nu renunțați la locul de muncă, iar noi singur să ne vom organiza și vom avea grijă de noi înșine și-i vom ajuta și pe ceilalți compatrioți. Astfel, totul s-a aranjat… avem o spălătorie, avem un program de curățenie, persoanele de serviciu își întîlnesc compatrioții, țin un jurnal. Adică există o armonie totală și o cooperare în acest sens cu oaspeții noștri”, a subliniat Andrei Elistratov.