ŠKODA se dezvoltă ferm: pentru producătorul ceh primul trimestru, 2017 a fost cel mai reușit în istoria de 122 ani a mărcii. Nicodată, în perioada ianuarie- martie, compania din Mlada-Boleslav nu a demonstrat rezultate atât de strălucite la volumul de vânzări, profit operațional și încasări. Producătorul a comercializat în lumea întreagă 283 500 automobile (+2,5%), iar încasările au crescut cu 28,3%, ajungând la 4,3 mlrd. euro. Venitul operațional al companiei a crescut în trimestrul întâi cu 31,7% ,constituind 415 mln.euro
«ŠKODA a avut rezultate excelente în trimestrul unu și se află pe calea unei dezvoltări durabile. Totuși, a. 2017 rămâne unul complicat pentru industria auto: volatilitatea multor piețe și concurența înaltă nu ne permit nici o relaxare, – comentează Bernhard Maier, președintele Consiliului director ŠKODA. – Strategia-2025 trebuie să pregătească compania pentru schimbările sociale și tehnologice globale, ce se vor produce pe piața auto. Conceptul electric în totalitate ŠKODA VISION E, prezentat publicului la Salonul auto din Shanghai demonstrează viitorul automobilelor. Așa că ŠKODA de pe acum formează aspectul transportului individual al viitorului».
În primul trimestru, încasările din vânzări au sporit cu 28,3% – 4 334 mlrd. euro (trimestrul unu, 2016: 3 379 mlrd. euro). Venitul operațional al companiei a crescut cu 31,7% și a atins 415 mln euro (trimestrul unu, 2016: 315 mln.euro). Profitabilitatea operațională a crescut cu 0,3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și constituie 9,6%.
«În pofida provocărilor pieței și a cursului valutar instabil, ŠKODA și-a atins indicii râvniți în trimestrul unu. Profitul și mai înalt a fost obținut grație creșterii volumului de vânzări, șirului de modele bine gândit și utilizarea reușită a ratelor de schimb valutar, – spune directorul financiar ŠKODA Klaus-Dieter Schürmann. – Ne continuăm activitatea de pe pozițiile stabilității financiare. Dată fiind situația economică imprevizibilă din multe regiuni ale lumii, este și mai important să gestionăm eficient cheltuielile».
Din toată gama de modele cea mai mare creștere a vânzărilor a avut-o vârful de lance al brandului ŠKODA SUPERB, dar și modelele RAPID și FABIA. În perioada ianuarie-martie vânzările SUPERB au sporit cu 18,9% și au constituit 38 300 unități. FABIA a crescut cu 10,2% – s-au comercializat 54 600 automobile. Modelul RAPID a avut un tiraj de 51 800 exemplare, sau o creștere de 6,8%.
Grație Strategiei-2025 ŠKODA intensifică tempoul de creștere, concomitent se pregătește de schimbările sociale și tehnologice ce vor surveni în industria auto. Elementele-cheie ale strategiei ŠKODA includ extinderea gamei de automobile pe segmentul SUV, electrificarea șirului de modele, globalizarea continuă a brandului, elaborarea unor noi soluții digitale integrate.