Compania Nissan, lider mondial în domeniul electromobilelor, are toate posibilitățile să aprecieze reacția cumpărătorilor la ieșirea pe piață a electromobilului total nou Leaf.
În a.2010, majoritatea companiilor concurente au fost sceptice la apariția pe piață a noului Leaf de primă generație. Accentul era pus pe perfecționarea motoarelor cu ardere internă.
Ne transferăm cu 8 ani înainte. Electromobilele au devenit înțelese și dorite de cumpărători, fapt care s-a soldat cu sporirea de cinci ori a cererii, comparativ cu a.2012. Astăzi majoritatea covârșitoare a producătorilor auto elaborează propriile modele EV de primă generație.
Nissan se bazează pe experiența și reacțiile a 83 000 conducători de Leaf la elaborarea unui electromobil total nou. Este un Nissan Leaf total nou, care a provocat un interes deosebit printre clienți din clipa premierei sale europene în octombrie, 2017. Timp de două luni precomenzile pentru noul Leaf au numărat 10 000 exemplare, și numărul lor crește pe zi ce trece.
În a.2010 pentru aceeași perioadă dinaintea vânzărilor, comenzile pentru Leaf erau de ordinul sutelor – cumpărătorilor li se oferea o tehnologie nouă, încă necunoscută.
Gareth Dunsmore, director compartiment electromobile Nissan în Europa, comentează: «Ne bucură interesul sporit al cumpărătorilor față de noul Leaf. Este dovada pozițiilor de lider Nissan în domeniul electromobilelor. Însă noul Leaf – nu e un simplu electromobil de generația doi, este simbolul concepției «Nissan Intelligent Mobility» în Europa».
După premiera mondială a noului Leaf în septembrie în Japonia, interesul cumpărătorilor și cererea pentru acest model crește mereu în Europa. A începutul lunii octombrie, la evenimentul Nissan Futures 3.0 din Oslo, Norvegia, au fost sonorizate primele specificări ale automobilului și costul prealabil al lui. Din acel moment cumpărătorii au posibilitatea să perfecteze o precomandă pentru noul Leaf la comercianții locali Nissan.
Până acum interesul pentru Leaf era stimulat de reflectarea pozitivă a lui în mass-media. Noul Leaf era lăudat pentru numeroasele tehnologii și soluții inovatoare. Spre exemplu, pentru ProPILOT – primul sistem de dirijare autonomă de la Nissan, sistemul e-Pedal, grație căruia frânarea regenerativă și hidraulică reduce interacțiunea șoferului cu pedala frânei la 90%.
Precomenzile pentru noul Leaf au ajuns deja la 10 000 exemplare, deși el nici nu a ajuns încă la comercianții cu amănuntul Nissan pentru testele drive, iar publicitatea și promoțiile încă nu au început.
În prezent toate piețele europene își finalizează gama de modele și preșurile pentru noul Leaf în procesul de pregătire pentru startul noului sezon.
Producerea noului Leaf a început în decembrie, 2017 la uzina Nissan din marea Britanie și compania intenționează să sporească volumul pentru a menține cererea consumatorilor.
ПPrimele livrări către cumpărători se așteaptă în februarie, 2018 .